Hudpraksis

Veterinær og hudspesialist Babette Baddaky Taugbøl tar i mot hunder og katter med eksem, kløe, øresykdom, håravfall mm.

Utdanning:

Anerkjennelse svensk hudspesialist for hund og katt 2007.
Hudspesialisteksamen fra Royal College of Veterinary Medicine, London, England 1997.
Doktorgrad fra Tierärztliche Hochschule i Hannover, Tyskland 1983.

Virksomhet:

Utredning av pasienter med hud- og øresykdommer. Konsulent for landets veterinærer på fagområdet hudsykdommer. Foredragsholder på nasjonale og internasjonale kongresser. Foredragsholder hos diverse raseklubber. Leder av firma Dr.Baddaky as.

Medlem av:

European Society of Veterinary Dermatology
Swedish Veterinary Dermatology Study Group
British Veterinary Dermatology Study Group

Spesielle interesseområder:

Kløende hudlidelser og allergier. Omega-3 fettsyrer i behandling av hudlidelser. Øresykdom hos hund og katt. Alopeci (håravfall). Kloløsning hos hund.

Bestill time:

1. AniCura Dyresykehus Oslo, Hoffsveien 70c, 0462 Oslo, Tel: +47 815 70 005
    http://www.anicura.no/dyresykehus-oslo/vare-tjenester/hudlidelser/     dyresykehus.oslo@anicura.no
  2. Eidskog Dyreklinikk as; Syversbakken 5, 2230 Skotterud, Tel: +47 62 83 56 66, post@eidskogdyreklinikk.no

Har du en hund med et øreproblem anbefales det å sette opp time på AniCura Dyresykehus i Oslo. Her har Babette tilgang til et video-otoskop som gjør diagnostiseringen og behandlingen mest optimal.

Det settes opp 60 min for første gangs utredninger. Vennligst gi beskjed senest 24 timer i forveien hvis du ikke kan møte på bestilt time for å unngå gebyr. Dyret bør komme til timen fastende.

Hunder som kommer fra Sverige må ha pass og veterinærstempel i passet at de er blitt behandlet mot dvergebendelorm 1 til 5 dager før innreise til Norge.

Vennligst last ned dermatologi skjema her, fyll det ut og send det til klinikken der du skal treffe Babette.

Bilagor